CZ klavesnice

Pondělí Říjen 27 15:40:59 CET 1997

On Fri, 24 Oct 1997, Milan Zamazal wrote:

> [...]
> neco jineho.  Novejsi verze emacs-czech maji podporu pro chameleonskou
> klavesnici -- uzivatel klavesnici v nekterych pripadech vubec nemusi prepinat!
> Priklad: Pisu program v C s ceskymi komentari, ceskou klavesnici chci mit prave
> v tech komentarich.  To se da v emacs-czech zaridit celkem jednoduse a nemusim
> pak klavesnice vubec prepinat.  Spatne je to ale v CWEBu, kdyz pisu cesky i
> identifikatory a mohu se pak zblaznit z hranatych zavorek.  Nicmene i to je
> problem resitelny (editor pozna, kdy ma psat u a kdy ] ), i kdyz to da dost

*Iniciativni blbec je horsi nez tridni nepritel.*

Mne osobne by takova vec desila jeste vic nez "inteligentni" samoprepinani
klavesnice ve Win95, kde muze mit kazde okno jinou klavesnici. (Az na okna
konzolovych aplikaci, kde to prepinat nejde a je pouze default klavesnice.)

Navic takove reseni vyzaduje a) nejake specialni API (v X11 by mozna slo
neco provest s XIM), nebo b) naimplementovat to do kazde aplikace, co to
ma umet.

[...]
>     PH: Kdyz je tu zminka o NumLocku, otazka pro Milana: Jde to anebo nejde,
>     PH: aby Emacs mohl rozeznat cislice, psane na alfanumerice, od cislic,
>     PH: psanych na NumPadu?
>
> V Xech bez problemu, na konzole podle meho nazoru ne, pokud se to nenastavi
> specialne v konfiguraku pro kbd.

Muze nastavit "application keypad", cimz zacnou posilat klavesy z numpadu
jakesi divne specialni kody. Pokud vim tak je to nejake dedictvi VTxxx a
linuxova konzole (i xterm) to umi. (ovsem samozrejme jeste muze nastavit
klavesnici do raw/mediumraw modu, ze :> )

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)