CZ klavesnice

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Středa Říjen 29 11:58:38 CET 1997

Pavel Kankovsky wrote:

> (jinak tu pochybnou cest psat C program na ceske klavesnici jsem mel--
> ve Woknech, jak jinak--vysledek je, ze jsem se lepe naucil ASCII kody :> )

Kdyz uz jsi nakousnul ty ascii kody, napadlo me (uz pred par lety) jedno
sqele reseni:

Navim jak pod Linuxem, ale treba pod DOGem existuje nekolik residentu,
emulujicich Braileovu klavesnici. Moderni Braileovo pismo pouziva
8 bodu misto puvodnich sesti, takze je s nim mozno (teoreticky) napsat
256 znaku, prakticky jeste vice. Na psani vsech techto znaku nam staci
vseho vsudy devet klaves na klavesnici - ASDFJKL; a mezernik. Zadne
Shifty, Alty, zadne prepinani a nevim co vsechno, prsty nemusi skakat
kdovi kam, kazdy zustava porad na svem miste, neni treba koukat na
klavesnici, psani je velmi rychle.

Kdo dosud neovlada Braileovo pismo a nechce se ho ucit (ja se ho kvuli
tomu zacal pred dvema lety ucit, ale nevytrval jsem) ale ma v krvi
rozsirenou ASCII tabulku v oblibenem kodovani, muze to tam stejnym stylem
mlatit rovnou z voleje.

(Jen me trochu zarazilo, kdyz jsem pro tom blize patral, ze nevidomi
misto tohoto zjevneho dobrodini Braileovy klavesnice radeji do svych
PC mlateji na obycejne klavesnici.)

Opravdovi programatori (nevyhynuli-li jste jeste), co na to?

> --Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)

Petr Herman