filesystem - non-contiguous

Pátek Říjen 31 10:28:51 CET 1997

On Fri, 31 Oct 1997, Petr Snajdr wrote:

> BTW: Diky cemu je na ext2 takova nizka fragmentace ( v tomhle pripade
> vysoka, ale z hlediska ostatnich OS i tohle je malo, na WindowsNT to
> nejde pod 60-80%, v pripade malo mista na disku se swap soubor rozdeli
> klidne i na 2 000  fragmentu a podobne "chutovky" ) fragmentace. Namem
> pocitaci je tak kolem 4-5 % pri zaplneni disku 80-90%. Jak to dela ? :)

No neni blby! :)

Ext2 pouziva dost sofistikovane heuristiky na to, aby vybral pro novy
soubor spravne misto (pokud si to dobre pamatuji, tak napr. dela to,
ze co nejvice soubory distribuuje mezi grupami a taktez zkousi predem
odhadovat, kolik mista bude na soubor potrebovat).

Detaily viz /usr/src/linux/fs/ext2/* :)
(jeste jsem slysel, ze Remy Card udelal o ext2 nejake slajdy, ale nevim,
kde je mozno se k nim dostat)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)