filesystem - non-contiguous

Michael Mraka michael na informatics.muni.cz
Pátek Říjen 31 11:11:37 CET 1997

Petr Snajdr wrote:

>BTW: Diky cemu je na ext2 takova nizka fragmentace ( v tomhle pripade
>vysoka, ale z hlediska ostatnich OS i tohle je malo, na WindowsNT to
>nejde pod 60-80%, v pripade malo mista na disku se swap soubor rozdeli
>klidne i na 2 000  fragmentu a podobne "chutovky" ) fragmentace. Namem
>pocitaci je tak kolem 4-5 % pri zaplneni disku 80-90%. Jak to dela ? :)

pokud si vzpominam co nam na prednasce rikal Yenya :-) o ext2, tak tam je
mj. neco jako bitmapa volnych bloku a pri zapisu se najde v te
bitmape souvislu blok nekolika (tusim 8) nul (tj. volnych bloku) a na ne
se zacne psat. Az se zaplni najde se znovu takhle velky souvisly blok,
atd. Pokud je ten soubor kratsi tak je samozrejme cely v kuse, pokud je
delsi tak je rozsekano po velkych kusech (ne po 1K jako ve FAT).
Ty naalokovane bloky co se nezaplni zbydou do priste.

(pokud jsem to spletl tak mi asi Yenya dodatecne roztrha index :-)

>   Petr Snajdr

--mm                                                             Michael Mráka
                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
                                                http://www.fi.muni.cz/~michael