respawn

Radek Andrs radek na indat.space.cz
Úterý Září 2 17:45:55 CEST 1997

> Odesílatel: Martin Patka <smartin na mikroservis.cz>
>
> Zapnout modem, zkontrolovat kabel.... Pokud je vse OK, musi
> na modemu svitit TR (Data Terminal Ready).

Dekuji vsem za rady

ovsem problem je stejny, proto uvadim blizsi popis

Tato hlaska se objevuje, kdyz spojime dva pocitace pevnou linkou pomoci modemu
(oba PC jsou Linux Internet servery).
Pritom modemy jsou spojeny a na obou sviti DTR i CD.
Modemy maji vypnutou reakci na DTR - tj spoji se i bez ucasti pocitacu
(jinak nam to spojeni nechtelo chodit a po chvili padalo - takhle je to ok).

Od naseho PC linuxu (=Interdata) mam v inittabu napsano:
# Serial lines (Pevne linky)
s1:12345:respawn:/etc/ppp/ppp-isse
#s2:12345:respawn:/sbin/agetty 19200 ttyS1 vt100

ten script za tou s1: (/etc/ppp/ppp-isse) vypada takhle
#!/bin/sh

if [ "`ps ax | grep pppd | grep ttyS0`" = "" ]; then
  pppd /dev/ttyS0 38400 \
  crtscts \
  mtu 296 \
  passive \
  netmask 255.255.255.224 \
  195.39.8.105:195.39.8.106

  clock >> /var/log/ll/issevdf

fi

# sleep 120         #ok.. interrupt interval

A v zasade totez je na druhe strane (=Isse)

v inittab:
..
# Serial lines
s1:2345:respawn:/etc/ppp/ppp-interdata
#s2:12345:respawn:/sbin/agetty 19200 ttyS1 vt100
..

a ppp-interdata vypada nasledovne
#!/bin/sh

if [ "`ps ax | grep pppd | grep ttyS0`" = "" ]; then
  pppd /dev/ttyS0  38400 crtscts mtu 296 \
    defaultroute \
    netmask 255.255.255.224 \
    195.39.8.106:195.39.8.105

    clock >> /var/log/issevdf
fi
# sleep 120             #ok .. interrupt interval

Takze shrnuto:
- modemy jsou spojeny a maji nastaveno AT&D0
- na prislusnem rozhrani (com1 alias cua0 alias ttyS0 alias s1) bezi pppd
- komunikace mezi nimi funguje (mohu se pripojit z jednoho PC na druhy)
- prislusne ppp0 rozhrani mi pppd nahodi a vypise je i ifconfig
- a stejne mi obe masiny porad rvou: INIT: Id "s1" respawning too fast: disabled for 5 minutes

Vite si s tim nekdo rady ??

Dekuji vsem za ochotu a za kazdou radu

Radek Andrs
INTERDATA