REdhat a root passwd

Ondrej Bezucha xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz
Pondělí Září 8 15:02:22 CEST 1997

> Neviem ci ssa uz niekto s tymto stretol. Ked sa snazim prihlasit zo
> vzdialeneho systemu ako root na REDHAT 4.2 Nikdy mi neakceptuje heslo.
> Takze sa neprihlasim. v securetty mam iba sietove pripojenie. Treba tam
> strcit nieco zvlastne ?
>
> Viem ze je bezpecnejsie sa logovat cez uzivatela a potom spravit SU ale v
> com je problem ?????

No doufam, ze zase neco nezvoru, ale situace je priblizne takova:

root se muze prihlasit pouze z terminalu (NE HOSTU!!!), ktere jsou uvedeny
v souboru /etc/securetty. Ve Slackware jsou to implicitne tty1-6, coz
jsou terminaly rezervovane pro konzoli (konzole si je drze vezme hned pri
startu...)
Kdyz se chce clovek prilognout na roota z telnetu, musi si tam doplnit
terminaly, ale ty se prideluji systemem kdo se drif prilogne, ten ho dostane.
Nejlepsi by bylo vypsat do /etc/securetty vsechny terminaly a pak do
/etc/hosts.deny napsat radku o povoleni rootovi logovat se jen z urcitych hostu.Vim, ze se to nejak da, ale zrovna si nevzpomenu jak, ale urcite se na to
podivam...

	  *                  Ondra Bezucha                      *
	  *							*
	  * E-Mail: xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz  (Linux)	*
	  *	    ondrej.bezucha na spsselib.hiedu.cz (NetWare)	*