Problem s loginem pri root=/dev/nfs

Egon Eckert egon na www.capitol.cz
Čtvrtek Září 11 00:15:59 CEST 1997

Sorry za predchozi prispevek, uletel mi enter navic (psal jsem v telnetu
pres ucpanou linku :) )

> Preboha aky ma toto zmysel ?

Nevim presne co mate na mysli, ale pokud ty obskurni mounty, tak to take
nevim, maintainer package nfsroot hlavne vsude zduraznuje snahu o minimalni
diskovy prostor na serveru nutny pro kazdou stanici. Jina vec je, ze tataz
package mi v Debianu 1.2 (tedy starsi verzi) fungovala.

> Zda se mi, ze po tom, co se naloguju se zmeni majitel /dev/tty na me. No,
> a kdyz je /dev namontovan ro, tak by se to nemuselo podarit. Co takhle
> zkusit na chvilku montovat rw? (Pak by to chtelo, mit dev samozrejme
> jinde.)

To bylo presne ono. Nyni maji vsichni klienti do /dev rw pristup a funguje
to pekne.

> Kdyz jsem si to zkousel, mel jsem /etc a /dev pro kazdy pocitac na serveru
> zvlast.

Tak to ted presne mam.

> Nejake harahiri jsem pachal s /var (utmp a wtmp).

To maji (stejne jako /tmp) taky kazdy pro sebe.

>   Mountovat /dev a tak pouzivat /dev soubory z jineho pocitace, nez
> z ktereho jsou fyzicka zarizeni, aby se usetrilo nekolik malo desitek KB
> disku je dost velke *zverstvo*.

Take mi to tak pripada (ale zaroven mam pocit, ze tento cil je presne cilem
tvurce teto package).

> Bohuzel mne nenapada jak to vyresit bez toho aby se odebralo squash_uid=0.

Suse ted kopiruju kompletni /dev pro kazdeho klienta zvlast. Je to navic 47
kB/klienta, to je opravdu prd ve srovnani s namahou pri reseni takovychto
problemu.

> Postav pocitac na bok, pomalu ho zapni, zavri oci, stiskni trikrat
> escape a nemysli pri tom na salamandra.

A zas nic.

> Hmm, nemas nahodou /dev namountovan read-only?

Jo jo, jste proste lepsi. Ale dohanim vas.

DIKY VSEM !

Egon Eckert