Budoucnost Linuxu

Snek linux-cz na www.alla.sk
Pondělí Září 15 09:00:13 CEST 1997

Ahoj vsichni pokrocili a programatori!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pred dalsim ctenim tohoto trochu ostreho e-mailu vas chci upozornit,
ze vse co zde napisi neni mineno nijak spatne ani proti nikomu z vas a
nikomu take neupiram obrovsky prinos pro Linux.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Velice se mi vzdy libi vase diskuze na tema www.linux.cz a co by tam
melo byt. Bohuzel vsichni zapominate na to ze zacatecnik v Linuxu
ma zcela jine potreby nez vy.

Jsem take zacatecnik a pomaham nekolika znamym s Linuxem. Take mam
odezvy
na LINUX-CZ a navazanou spolupraci s nakladatelstvi Computer Press.

>         Co se tyce meho nazoru na podobu www.linux.cz: Nemyslim si,
> ze by melo jit o cesky preklad www.linux.org (jako je www.freebsd.cz),
> a taky by to podle me nemela byt stranka s rozdelanymi odkazy na jakykoli
> text o linuxu, ktery kdy kdo v cestine napsal (jako Linux-CZ desktop).

Rozdelene odkazy na ceskou dokumentaci maji daleko vetsi prinos pro
zacatecniky (kterych je hodne a bude snad vic a vic) nez cela Linux
HomePage.
(Navic jde o mezinarodni stranku vcetne mezinarodni spoluprace.)

Nejvice osobne hodnotim Ladinkovy stranky.

> A podle meho nazoru by www.linux.cz melo byt citelne i z textoveho
> browseru (to jest zadna Java nebo JavaScript, pokud mozno ani frames ne).

Pokud slysim kritiku na "svou" LINUX-CZ tak vas mohu uklidnit ze je
plne citelna pomoci Lynxe a kdo nema frame neni take o nic ochuzen.

> Myslim si, ze stranky www.linux.cz by mely dat na jedno kliknuti rozumnou
> odpoved na otazku novacka "Co je linux?", a taky by mely obsahovat
> odkazy na nejdulezitejsi svetove zdroje. Myslim, ze informace typu
> "Jak nainstalovat Linux na notebook" s tim, ze jde o jeden konkretni
> typ notebooku tam patri daleko mene, nez odkaz na Linux Laptop page
> (byt by ten popis instalace jednoho notebooku byl v cestine).

Urcite je lepsi popis skusenosti jednoho blbce co provadel ze svym
notebookem,
nez kupy anglick dokumentace. Je tam celkem slusny popis pro plip, slip
a APM.

>         Navrhuji vychazet z Czech Linux homepage s tim, ze by se musela
> dodelat stranka o distribucich a prepracovat stranka o lokalizaci - a zde
> by mohly byt odkazy na nejruznejsi navody.
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Zde si autor odporuje a prosazuje opozdene sam sebe. Fungujici LINUX-CZ
jeho mirrory je velika konkurence. Byl udelany jedinou osobou a zacinji
na nem spolupracovat i jini. Klidne zlikvidujte fungujici uzitecnou vec.

>         Co se tyce lokalni casti ftp-serveru, mam tam zatim
> mdebs pro Linux a RPMka noveho ssh, a dale lokalizaci. To by asi taky
> chtelo predelat - dost davno jsem zjistil, ze nemam cas udrzovat
> tak velky produkt, jako byly kdysi cs-tools. Ale stalo by za to
> mit podobne produkty pohromade.

Sem jen pro! Sam se snazim sjednotit CZ SAMBU. Vypada ze se to dari.
Dnes bude umisteno do http://www.comp.cz/linux/ftp/ distribuce
SAMBy zaplatovana na cestinu autor Pavel Lisy. Pres noc odzrcadleno
na mirrory.

samba-1.9.17p1-41.3cz.i386.rpm
libdes-4.01-1.i386.rpm

(Navic zde bude prvni funkcni distribuce ceskych fontu pro X11.)

>         Pro pripadne ftp.linux.cz a www.linux.cz jsem ochoten prijimat
> spolupracovniky (pravdepodobne ftp pristup, pripadne ssh pristup).
>
> -Yenya

Jsem pro. Sestavit skupinu spolupracovniku (neni to v silach jedineho
cloveka) a
pristupovat tam pres ssh a ftp. Jinak neni sance pruzne spoluprace. Je
tez nutne
pocitat i se Slovenskem.

Ahoj Snek :-)