Budoucnost Linuxu(From: Pavel Machek)

Pavel JANIK ml. pjanik na aida.inet.cz
Pondělí Září 15 10:56:29 CEST 1997

> a) cesky hlasky _nechci_.

to opravdu neni to prave.

> b) cestina na konzoli beha (je fakt ze _me_ nechodej ramecky, ale i to
> se da resit - jenze ramecky nejak nepouzivam)
> c) ceska ucw klavesnice je genialni a chodi

To je pravda, ale napr. programy typu Netscape, xv apod. na konzole
nefunguji, ze :-( a my chceme, aby byl Linux rozsireny nejen mezi
programatory, ale i mezi normalnimi smrtelniky, kteri _nemaji_ v oblibe
cmdline interface, ale pekny barevny vokynka ... (kdyz uz to musim napsat
takhle)

> d) emacs je ochotny cestinu editovat, i kdyz ne uplne
> dobre. milanek na atrey do nej udelal patch, ted uz to chodi sqele

emacs zase ja z vykonovych duvodu nepouzivam (k me skode), ale myslim, ze
Milan Zamazal a jeho emacs-czech je dostatecnym resenim (nevim jak na
konzole).

> e) Xy z vykonovych duvodu nepouzivam. _Nejake_ pocesteni Xu
> existuje...

Ano to je pravda, ale napr. muj kolega, ktereho povazuji za _dost_ zbehleho
v Linuxu a vecech kolem, potreboval na zprovozneni cestiny v XFree 3.3
priblizne 3 hodiny. Normalni smrtelnik toho podle meho nazoru zatim neni
schopen a kdyz ano, tak bude tak otraven, ze si behem 10minut nainstaluje
Wokna i s cestinou a to predse nechceme, nebo snad ano?

> f) ceske trideni mi vubec nikde nechybi... (pravda, je to castecne
> proto ze soubor cesky nepojmenuju, protoze vim ze by to nemuselo delat
> dobrotu ;-)

Ano, ale co treba databaze ? Linux je pouze operacni system a pokud jej
chceme pouzivat, tak by na nem meli bezet i aplikace, a to i databazove,
ktere bez narodniho trideni jsou opravdu k nicemu :-(

PJ
--