Budoucnost Linuxu(From: Pavel Machek ;-)

Pavel Machek pavel na Elf.mj.gts.cz
Pondělí Září 15 14:06:21 CEST 1997

Ahoj!

> to opravdu neni to prave.

<JOKE>
Uz si predstavuju:

Vitej na Elfovi (Tucnak 2.1.55)

prihlaseni do systemu: pavel
TERMINAL=tucnak

pavel na Elf:~$ za /uzivatel/zdrojaky/tucnak
skorapka: /uzivatel/zdrojaky: Neni takovy soubor ani adresar
pavel na Elf:~$ za /uzivatelsky/zdrojaky/tucnak
pavel na Elf:/uzivatelsky/zdrojaky/tucnak$ udelej zObraz
</JOKE>

To opravdu neni to prave... (Presneji, prechazi mi mraz po zadech.)
Problem: linux se uplne pocestit neda. Adresare se vzdycky budou
jmenovat /usr/src a terminalova promenna se vzdycky bude jmenovat
TERM. Takze...: Uplne se linux pocestit neda. A otazka je jestli je
mensi zlo mit linux cely anglicky, nebo tam mit mix cestiny a
anglictiny. (A nauceni aspon zakladu anglictiny se uzivatel stejne
nevyhne... Doufam ze se mnou budou vsichni souhlasit ze pocestit
programovaci jazyky je blbost.)

S cestinou je jeste jeden problem: Dokud mam kompletne us system, tak
vzdycky vim jak mam zadat datum. Kdyz mam castecne pocesteny system,
mam problem: Pise tenhle program datum v anglickem nebo v ceskem
formatu? A jak ho asi chce na vstupu?

> To je pravda, ale napr. programy typu Netscape, xv apod. na konzole
> nefunguji, ze :-( a my chceme, aby byl Linux rozsireny nejen mezi
> programatory, ale i mezi normalnimi smrtelniky, kteri _nemaji_ v oblibe
> cmdline interface, ale pekny barevny vokynka ... (kdyz uz to musim napsat
> takhle)

Netscape nepocestite: Nemate zdrojaky. A kdybyste je meli, tak na
netscapu jsou podstatne dulezitejsi veci nez lokalizace - treba
upravit aby nevracel pamet kterou nealokoval ;-).

> Ano to je pravda, ale napr. muj kolega, ktereho povazuji za _dost_ zbehleho
> v Linuxu a vecech kolem, potreboval na zprovozneni cestiny v XFree 3.3
> priblizne 3 hodiny. Normalni smrtelnik toho podle meho nazoru zatim neni
> schopen a kdyz ano, tak bude tak otraven, ze si behem 10minut nainstaluje
> Wokna i s cestinou a to predse nechceme, nebo snad ano?

Ne, nechceme. (No... Ale ne, nechceme.) Co takhle premluvit vaseho
kolegu aby napsal readme, a dat ho na www.czech.cz (nebo kde jsou ty
stranky o lokalizaci?). Tim by se problem podle me resil (a bez
vyzkumne prace ;-).

								Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).