Proc locales nestaci na Emacs (was Re: Budoucnost Linuxu)

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Září 16 14:45:16 CEST 1997

Dobreho dne preji,

> - Novy dotaz zni, proc nestaci locales pro klavesnici v Emacsu.

   Samozrejme nestaci -- protoze locales v jejich soucasne podobe
vubec klavesnici neresi. To, tusim, rika temer vse.

[snip]

> [...]
> klavesy.  To muze znatelne zdrzovat pri pouziti maker.  Jeste horsi
> pripad: Pisu LaTeXovsky dokument a dvojznacne jsou pro me pouze
> hranate zavorky.  S locales to nevyresim (jak se *predem* dozvim,
> jestli bude leva hranata nebo u?) a musim opet provadet test po stisku
> *kterekoliv* klavesy.
>
> Nevim, jak podobne situace resi pico nebo vi, ale podle me jsou tu
> momentalne zavazne problemy.  Myslim si, ze ani Emacs s plnou podporou
> locales se neobejde bez vlastniho zpracovani klavesnice a i kdyby se
> nejak obesel, pak to *podstatne* jednoduseji udelam bez locales.

   S tim plne souhlasim. Ale, jak uz jsem rikal, zdaleka ne vsechny rozumne
pozadavky na mapovani klaves jsou Emacsem zpracovatelne -- co napriklad
jiz zminovany trik s CapsLockem fungujicim jako dalsi shift? Kdyby existovala
moznost, jak si do prenosu dat mezi konzoli a emacsem dodefinovat vlastni
shifty, problem mizi, ale takto bohuzel ne. Navic je problem nadefinovat
klavesnici (ted mam na mysli systemovymi prostredky), ktera by fungovala
rozumne v normalnich aplikacich a jeste v emacsu.

[snip]

> I kdyz treba ceske trideni neni algoritmicky mozne, neznamena to, ze
> problem ceskeho trideni neexistuje.

   Ja netvrdim, ze neexistuje. Pouze tvrdim, ze jedine rozumne reseni na to,
jak delat trideni podle ceske normy, je nedelat.

--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"ebius tagline. This is a moebius tagline. This is a mo ..."