Budoucnost Linuxu v CR

Michal Choura Michal.Choura na euromise.cz
Středa Září 17 16:06:57 CEST 1997

Dobry den,

Reaguji trochu pozdeji, neb jsem nebyl v dosahu emailu, ale doufam, ze
jeste neni tak uplne pozde:-).

Iniciativu p. Janika a p. Snajdra velice vitam, sam povazuji za ostudu, ze
nejake www.linux.cz jeste neni. Reakce na jejich snahu uz tak povzbudive
nejsou a diskuse o spravnem razeni ch je asi o necem jinem. Pokud chceme
vskutku neceho dosahnout, je nutne jednat, Invex se blizi. Podle me jsou v
teto chvili nejdulezitejsi dve veci:

1) Zalozit nejakou organisaci s pravnim zazemim (bez toho to nepujde),
zazadat o dommenu linux.cz a stvorit alespon nejaky www prostor. Co bude
obsahem stranek je mozne diskutovat, osobne se domnivam, ze by se za
zaklad mohly vzit stranky p. Yenyi -- obsahuji vcelku komplexni informace
o Linuxu jako takovem, mely by se urcite doplnit podrobnejsimi clanky, at
uz existujicimi, nebo novymi, ale urcite by tam melo byt neco z toho, co
dela p. Snek a p. Hubicka, tj. odkazy na co nejvice clanku o Linuxu v
cestine.

2) Pocestit nejpouzivanejsi distribuce Linuxu tak, aby jejich soucasti
byly alespon ceske klavesnice, ceska locales, cstocs, fonty a pod.
Domnivam se, ze toto ma zatim smysl delat pouze pro Debian a Redhat (Kdo
pouziva Slackware, stejne vi, ze si bude muset polovinu veci udelat sam,
neni to distribuce urcena zacatecnikum.). V tomto je ovsem velmi dobre
navazat na bod 1), nebot treba jiz zminovane pocesteni X se bez spoluprace
s tvurci asi neobejde, stejne tak do RedHatu tezko prosadime nejake ceske
doplnky, nebudeme-li mit nejakou organisaci (i tak by to byl zazrak:-).

Prece, kdyz uz jsme dokazali dat dohromady Czech-HowTo, dokazeme i cesky
web, ne?

Navrhuji tedy jako naprosty zaklad a zacatek: Aby puvodni autori (kdyz uz
to navrhli:-) zkusili zajistit ono setkani zajemcu v dobe konani Invexu, a
aby ostatni poslali alespon trochu zavazne nabidky spoluprace. Tam se
muzeme dohodnout vice. Ja jsem ochoten pomoci s cimkoliv.

							Michal Choura

|Michal Choura,             e-mail: Michal.Choura na euromise.cz   |
|WWW  &  Unix                www:  http://www.euromise.cz/      |
|Administrator                         EuroMise Center          |