Jak faxovat z W95 pres Linux ?

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Středa Září 17 18:43:10 CEST 1997

On Wed, 17 Sep 1997, Pavel Just wrote:

> Zdravim  priznivce Linuxu !
>
>    Provozuji Linux jako samba server a chci, aby bylo mozne
> z W95 i faxovat. Na faxovani pouzivam mgetty+sendfax.
> Moje predstava je takova, ze uzivatele soubor vytisknou
> na virtualni tiskarne, ale nevim, jak jim umoznit zadat
> telefonni cislo.  Zna nekdo reseni ?
>
>                                  Pavel Just

Velice hezky funguje i Hylafax od SGI. Je to free, ma to klienty pro
W95/NT/3.11 a dokonce i klienta pro Maca. Funjguje to samostatne, tzn. ze
to nepotrebuje Sambu. Proste je tam spusteny demon, ktery posloucha na
prislusnych portech a predava pozadavky programku pro obsluhu faxove
fronty. Ve W95 se pouze nainstaluje postscriptova tiskarna a nastavi
jednduchy klient, ktery se pri tisku z aplikace zepta na cislo a nektere
dalsi veci. Z toho klienta je take mozne ridit frontu faxovych uloh.
Je to opravdu pekny soft a stoji za to ho videt. Ma to i mail/fax gateway
a spoustu dalsich vymozenosti. Mam to prakticky provereno.
Chcete-li si prohlednout stranky o Hylafaxu, pak to najdete zde:
http://www.vix.com/hylafax (aspon doufam, ze je to spravne).

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2