Uvaha: Jak rozsirit Linux (bylo Re: Hledam lidi)

Michael Polak Michael_Polak na p0.f85.n420.z2.fido.cz
Středa Září 17 22:18:30 CEST 1997

Hi,

#define FROM "Snek"
#define TO   "All"

 S> http://www.comp.cz/linux

 S> a prosla si co se zde nachazi a chybi, pak by se nemohlo stat ze se
 S> tvori
 S> nove HomePage stranky ktere jiz obsahuji co napsal nekdo jiny, pripadne
 S> bych se nezhanelipo povoleni vystavit clanky z casopisu primo od
 S> redakce, kdyz je autor stejne pripravuje vystavit,
 S> ale vam to nerekne a neda.

 S> Cesky narod si rad hraje na svem pisecku a spolupracuje pouze
 S> kdyz uz tece do bot, pokud ovsem ty ostatni nepotopi.

Hmm, nesouhlasim, ze moje zprava byla o "hrani si na vlastnim pisecku".
Linux CZ Desktop jsem cetl, a je to celkem uzitecna kucharka na pouzivani
Linuxu, nic proti. Me slo ale daleko spis o "nabor programatoru", a to mozna
(alespon castecne) i na komercni bazi, i kdyz se vam to muze zdat v nasich
podminkach neuveritelne - snazit se zivit vyvojem SW pro Linux.

 S> Uz jsme doslova promrhali dve velike moznosti pripravit a prodat CD!
 S> Distribuce SARAH a CD ke knize Pouzivame LINUX. Pokud UNIX nekdo nezna
 S> pak po nainstalovani obou CD toho urcite hned necha!

No, ja mam naistalovanou SARAH distribuci, a vzhledem k tomu ze jsem se s
Unixem uz predtim setkal, tak jsem byl schopen sehnat si nejake to chybejici
RPM z www.redhat.com, untarovat si Netscape nebo vyhodit Arenu z .xinitrc ;)
Ale trvalo to dost dlouho, a pro zacatecnika je to nejspis neshudny postup.

 S> pokud to nekoho bude zajimat tak sam ac zacatecnik pracuji na
 S> distribuci
 S> LINUX-CZ, ktera by se jako RPM soubor mela doinstalovat k klasickemu
 S> RH Linuxu a nakonfigurovat a doplnit jej tak aby byl pouzitelny, alespon
 S> tak jako nekterymi nenavidene Windoze! ne kazdy chce pracovat v shellu.

 S> http://www-comp.cz/linux/ftp

Tohle je super aktivita, a urcite bych k ni mel co rict.
BTW, docela by me zajimalo, jestli uz existuje moznost konverze *.TTF fontu
do formatu pouzivaneho X11.... ja na necem takovem chci pracovat (pro zacatek
mam prislibene zdrojaky od TTF enginu pro DOS...), jenze nevim v jakem fromatu
jsou fonty v Xech.

 S> Pokud by to bylo tak jednoduche a cizi distribuce nas akceptovali, tak
 S> proc
 S> napr. RH Linux nenabizi standartne cz klavesnici k X-Free kdyz ji
 S> samotny
 S> server ma v distribuci?

Chtelo by to nejak to cele zpruhlednit.

 S> Proc? nase sekretarky sotva zvladaji T602 a Word z excele umi ze 100
 S> lidi
 S> na nasem urade tak sotva 10! Pokud by nbekdo vyvinul neco jako Works,
 S> nebo Office z Geosu co je treba vice? I ta T602 by pro ne stacila.
 S> Mne by osobne stacil Applix. Jen je treba doresit automaticke konverze
 S> mezi cestinami.

No, ona by bohate stacila realtimeova konverze cestiny a vybirat si kodovani
nejaym radio-buttonem ("import from". Jakmile by to slo precist, tak by se to
sejvlo v tom iso-latin-2 (ja mam osobne radsi kameniky, jenze prukopnici unixu
u nas byli ocividne posedli standartizaci, tak mi doma nezbyva nic nez
radikalni upgrade), pripadne by tam bylo tlacitko "Export for Windows".

 S> Jiz jsem tu posila nekolik takovych navrhu a kromne posledniho
 S> se nikdo neozval, natoz aby v konferenci odepsal. Ale hadat se
 S> o blbostech a ktery OS je lepsi to vsem jde.

Me prijde jednoznacne ktery je lepsi, ted jde jen o to abychom se mu mohli
venovat a aby za to penizky ceskych firem tekly do nasich kapes misto do kapes
Microsoftu. Vic neni potreba.

 S> Pokud nekdo bude mit zajem a bude sdilet muj OSOBNI nazor,
 S> rad jej privitam v tymu LINUX-CZ. Mam plno napadu jenze to
 S> nemohu udelat vse sam.

No tak s tymem Linux-cz bych se rozhodne rad seznamil...

bye, Chao-c' [xchaos na main.naf.cz]

--- Chaos generator
 * Origin: ChaosNet WeLL BBS, +420-2-3517637, open 22-08, speed 1440 (2:420/85)