AMD K6 166MHz, dotaz k 5x86

Jan Fego J.Fego na icl.cz
Čtvrtek Září 18 16:09:27 CEST 1997

Radim HABALA wrote:

> On Wed, 10 Sep 1997, Jan Fego wrote:
>
> Opravte mne jestli se mylim, ale 5x86 je tusim jenom trochu vylepsena 486
> (vetsi cache), ale neni kompatabilni s pentiem (chybi tam ty instrukce).
>
> Takze mne dost prekvapuje, ze na nem muze bezet pentiove jadro - prece
> zadny 486-kovy MB nebude prekladat pent. instrukce na 5x86 (no, mozna
> nejnovejsi {popentiove} ano, ale moc tomu neverim).
>
> Muze mi to nekdo uvest na pravou miru ???

Jedna se patrne pouze o optimalizaci na pentiovske zpracovani instrukci
(zdvojene proudy, pipeline, zpracovani podminenych skoku) a nikoliv o
pridani pentiovskych instukci.
5x86 pentiovske instrukce nepodporuje, to by jinak odhalila instrukce
CPUID.
Linuxovy prekladac (GNU C) generuje strojovy kod pro 386! (nebo 486 - to
je ted fuk)
Optimalizuje se poradi instrukci tak, aby jejich tok Pentium
zpracovavalo co nejrychleji (paralelne).
Takhle nejak to asi bude. Pokud nekdo vi, jak to skutecne je, at to
rekne, rad se poucim.
					Cau Honza