konverze pcf fontu

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Čtvrtek Září 18 19:34:20 CEST 1997

> Date: Thu, 18 Sep 1997 19:15:12 +0200 (MEST)
> From: "Filip Zaludek" <FILIP na cti.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: konverze pcf fontu

> Potreboval bych zkonvertovat font pro iXy do formatu pouzitelneho v
> svga knihovne.  Proto, nez se pustim do hakovani, se ptam, existuje
> utilitka pro konvertovani pcf do neceho rozumneho (byte/pixel)?  Je
> nekde dostupny popis pcf fontu?

To by ne taky zajimalo ... prochazel jsem (zbezne) i zdrojaky X Window
a nenarazil jsem na to.

Osobne postupuju tak, ze si pustim na chvili fontserver a pres
'fstobdf' vypisu font v BDF formatu - to je ASCII a na to uz je jednak
gramatika a jednak editory [ted jsme ke svemu prekvapeni zjistil, ze
xmbdfed, v nemz se prave hrabu, si ten font ze serveru umi vytahnout
sam].

Nevim, co za fomrat pouziva svgalib, ale z toho BDF by to snad nejak
prevest slo. Ctecka BDF je treba ve zminenem xmbdfedu, viz

	http://brain.tgmi.co.kr/xfont.html

gramatika (neprilis povedena, jak jsem si precetl ve Fonts-FAQ) treba
v editorech xfed ci xfedor (soucast X11 contrib).

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria