XTerm a Courier v IL2

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Září 22 16:53:26 CEST 1997

                   Dobry den

> zlobi mne na RH 4.2 fonty pevne sirky (Courier & Lucida Typewriter)
> z baliku ISO-8859-2-X11-fonts-75dpi-970301biznet-1  - jde o fonty
> v iso8859-2 kodovani a vypada to, jako by _nekdy_ mely nastavenou
> spatnou metriku ... treba vypisy textu pres cat jsou v pohode, ale
> na prikazove radce blbne spacing a podobne.

   Zkuste ftp://ftp.vslib.cz/pub/unix/X11/fonts/iso8859-2/all100dpi.tar.gz,
tam je aspon Courier v poradku.

   Obavam se, ze moje uprava fontu si vitezne razi cestu svetem :-(
Napsal jsem skript, ktery vyrobi ISO-8859-2 fonty, a nejak jsem nepomyslel
na to, ze nektere z fontu jsou NEproporcionalni. XFree86 projevilo o
fonty zajem a asi je i pres moje varovani

> [...]
>be in the XFree86 distribution. But my fonts contain several mistakes:
>
>- Courier fonts are not fixed-width (i.e. it is impossible to use them as
>  terminal fonts). I have made the tool to create proportional fonts...
>  I started to repaire them, but I have not finished it.
>- [AaE]ogonek have badly placed ogonek (I have now a fix of it)
>- tcaron in some italics fonts has absolutly badly placed caron - on the
>  left side of the letter! (it is really apostophe, at least in Czech,
>  but I hope tcaron is being used only in Czech)
>- Some other accents should be placed more appropriately.

pouzilo. Rucne (asi 20 hodin prace - zejmena u malych velikosti se napriklad
vytvoreni dcaron skutecne s apostrofem spatne algoritmizuje) jsem opravil
jenom Courier pro 100dpi, ale uz si nepamatuji, jestli jsem jim je poslal.
Casem snad opravim zbytek.

   Ale J. Jelinek z MFF snad delal Courier ISO-8859-2 fonty, mely by byt
nekde na sunsite.mff.cuni.cz.

                                                         S pozdravem