NIS na RH4.2

Středa Září 24 16:53:46 CEST 1997

skoda na sunstel.asu.cas.cz (Petr Skoda) writes:

> nevi nekdo jaka je pripustna struktura /etc/yp.conf
> Jde mi o to, jestli je mozne mit vice ypserveru - pokud jeden chcipne, aby
> se nabindoval dalsi v poradi.

Vy to samozrejme vite, ale aby i ostatni vedeli, o co zde jde: Vazbu
NIS klienta na NIS server zajistuje na NIS klientovi program ypbind. V
RH4.2 tento program nemam, i kdyz soucasti RPM yp-clients-2.2-7 je
jeho man page. Stahl jsem si ypbind-3.3-1.i386.rpm, ale ten vyzaduje
radu novejsich knihoven, ktere zatim nemam. Kompilace ypbind-3.3.tar.gz
probehla bez problemu, ale ypbind nefunguje, jak by mel. Bohuzel nyni
nemam cas hledat, kde je chyba.

Klasicky ypbind pri startu broadcastuje a napoji se na prvni NIS
server, ktery mu odpovi. Pravidelne pak kontroluje, je-li server
OK, a pokud neni, pres broadcast se pripoji na jiny NIS server.

Linuxi ypbind muze mit v konfiguracnim souboru yp.conf vice NIS
serveru, ale napoji se jen na jeden z nich (tedy nebroadcastuje, ale
da se to nakonfigurovat i s broadcastovanim). Pokud tento server
prestane fungovat (u me test kazdych 30s), zacne ypbind vysilat
broadcasty, aby se napojil na jiny server. (Je to videt, kdyz se
ypbind spusti s volbou -debug).

> Zatim vsechny ukazky, co jsem videl byly vzdy
>
> domain youypdomain
> ypserver yourypserver

Me to akceptovalo vice radku s ypserver, ale tato konfigurace mela
vyznam jen pri startu ypbindu.

> Nechce se mi ale verit. ze by to bylo tak hloupe a vse zaviselo na jednom
> serveru.

Na jednom serveru by to zaviset nemelo. Spis to vypada na nejakou
chybu ypbindu, nebo to souvisi se "security" ypservu. (ypwhich mi
spravne vypisoval pripojeni, ale ypwhich -m, pripadne ypcat vypisovaly
chybu "can't bind to a server which serves domain"). Zprovoznit se mi
to zatim nepodarilo.

> Vi nekdo jak to je a popr ma nekdo zkusenosti z integrace NIS mezi
> Linuxem, SunOSem a SOlarisem 2?

Pod patricne opatchovanym Solarisem 1.x i 2.x by NIS mely byt v
poradku a mely by vzajemne spolupracovat. Nicmene servery pro Solaris
2.x jsou v serverove sade instalacnich CD snad az od verze 2.5. Drive
se to, myslim, kupovalo zvlast jako NIS kit.) Kdysi jsem mel PC s
linuxem jako NIS klienty HP-UX, ale se Solarisem jsem to nezkousel.
Teoreticky vzato - melo by to chodit (ale nechodi ;-) ).

Ve Vasem pripade muze byt problem i v tom, ze broadcasty se k
serverum nedostaly ... V kazdem pripade je podezrele, ze ypbind
v distribuci RH4.2 neni.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR