CD-ROM Hitachi problem

Zdenek Havelka zdenekh na pvt.net
Čtvrtek Září 25 12:17:47 CEST 1997

Ahoj,
	jsem zoufaly. CD_ROM Hitachi 7930, dvoukanalovej PCI on-board radic, board
GA-586HX.
Linux s kernelem 2.0.29, v jadre podpora IDE-ATAPI, coz o sobe to Hitachi tvrdi,
ze je.
To CD jsem mel na druhym kanalu samotinky jako master. Pripojil jsem CD,
odpojil, a zpet
primountovat uz neslo. Navic kdyz bylo pripojeny, data sla velmi pomalu a s
velkymi pauzami, behem
kterych se na konzoli vypisovalo cosi jako:

- ATAPI reset
- IRQ reset

a podobny nesmysly porad dokola.

PnP samozrejme zakazany. Nakonec jsem zjistil, ze jako slave na prvnim kanale
radice za HDD beha lepe, nicmene
zase haze "IO error - blabla + cislo sektoru" a obcas na chvili usne. Neni to CD
diskem - zkousel jsem ruzne, taky jsem prohodil mechaniku.

Problem je, ze mam ty mechaniky 2, druha je na DOS+Win95. Protoze jsem je zkusil
prehodit, vim, ze hw problem toho CD to neni.
Pod wokny pracuje s temi samymi disky OK.

Nevim, v cem je problem - jestli ta mechanika neni az tak zcela ATAPI, nebo je
to chipsetem, nebo blbej ATAPI ovladac ve verzi 2.0.29, nebo co vlastne.

Co chci, je mit to CD funkcni a na druhym kanalu radice, abych zbytecne
nezpomaloval 2,5 GB HDD.

Mate nekdo nejaky napad ?

--
Zdenek Havelka