Porovnani rychlosti stahovani CD image

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Sobota Září 27 17:28:27 CEST 1997

Dobry den vsem,

tak jsem vyzkousel celekm tri zpusoby, jak stahnout iso9660 CD do
image souboru pro prepaleni na jinou plotnu a tady jsou vysledky:

a) head --bytes `isosize /dev/scd0` < /dev/scd0 > cdimage
   1212.45s
b) copynum `isosize /dev/scd0` < /dev/scd0 > cdimage
   1392.89s
c) mount /cdrom
   mkisofs -o cdimage /cdrom
   ~1h

Poznamky:

- "copynum" je onen desetiradkovy ceckovy program, jenz dela to same
  co "head --bytes", napsany v dobe, kdy jsem o kombinaci
  "head --bytes" nemel potuchy

- s mkisofs mam trable ... bud sleti (coredump) a vyprodukuje furu
  SCSI nadavek v logu nebo bezi porad, ale po zhruba trech minutach
  prenosu rychlosti srovnatelnou s prvnimi dvema programy se na tom
  cedecku kousne a dal jede jenom priserne pomalu - nemel jsem naladu
  to nechat dobehnout az do horkeho konce, protoze to v mem pripade
  trvalo rozhodne dele, nez zbyvajici dva testy; ale tato anomalie jde
  nejspis na vrub memu SCSI ci SCSI kabelazi ci tomu disku samotnemu.

- velikost image byla 674854912 bajtu, radic je AHA-2940, mechanika
  HP 4020i (4xR,2xW), cache disk 4G Quantum Atlas s MSDOS filesystemem.

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria