xdos a grafika

Petr Olsak olsak na math.feld.cvut.cz
Sobota Září 27 20:30:02 CEST 1997

Vazeni,

prosim poradte mi, jak mohu spoustet graficke programy v okenku xdosu.
Mam dosemu-0.64.3 a provozuji jej vyhradne jako xdos. Tj. otevre se
okenko, zavede se do nej font vga a pracuje to. Bohuzel, jakmile dosove
programy prepinaji na grafiku, okenko zmodra a neni nic videt.

Domnivam se, ze problem neni nijak spojen s grafickou kartou, protoze
stejny xdos bezi i na X terminalu kdekoli jinde. Predpokladam, ze program
by mel umet emulovat grafickou kartu aspon vga a pri prepinani do ruznych
rozliseni by se mely menit rozmery okenka xdosu. O grafickou kartu se
stara X server a nikoli xdos.

Prosim, videl nekdo grafiku v xdosu pod X serverem? Jak se to dela?
Predem dekuji za radu. Domnivam se, ze to bude nejaka prkotina, ale v te
zaplave dokumentace se to velmi tezko hleda.

Druhy dotaz se tyka onoho textoveho fontu vga, ktery je v xdosu pouzit.
Ten neni pocesten. Vyhovovalo by mi, aby mel nejake DOSove kodovani,
napriklad podle Kamenickych. Existuje nekde nastroj, jak se povrtat
napriklad v tom fontu vga? Nebo se uz nekdo v tom fontu povrtal a ma to
hotove?

Dekuji za pripadnou odpoved

Petr Olsak