CSTeX pro web2c 7.2 -- annonce

Petr Olsak olsak na math.feld.cvut.cz
Pátek Duben 3 10:44:40 CEST 1998

Vazeni kolegove,

v breznu se na siti objevila nova verze web2c TeXu s cislem 7.2 od Karla
Berryho. Jedna se o distribuci, ze ktere jsou odvozeny vesmes vsechny volne
sirene distribuce (teTeX, mikTeX apod.).

Nova verze baliku web2c vytvori pri "make" krome standardniho TeXu i tri
dalsi jeho rozsireni (vyvojari se nedokazi dohodnout, a proto se vyvoj
TeXu ubira tremi ruznymi cestickami):

* etex ..... projekt NTS (Phil Taylor), etex pridava nove primitivy
             zvlaste pro lepsi moznosti na urovni tvorby maker.
* pdftex ... (Han The Thanh) misto dvi vystupuje do formatu pdf.
             Pridava nove primitivy pro tvorbu hyperlinku.
* omega .... (Yannis Haralambous) implementace 16bitoveho vnitrniho
             kodovani TeXu a 16bitovych fontu

Podrobneji o verzich, viz soubor VERSION.web2c v cstex/unix.

Pro TeX i pro vsechna rozsireni se vygeneruji formaty plain a latex (tj.
celkem osm formatu).

Uvedenou verzi baliku TeX jsem kompiloval a jednotliva rozsireni testoval
na Linuxu, libc.5.4.33 (Slackware3.4). Pred kompilaci jsem uspesne zaradil
do tex.ch svuj patch s nazvem encTeX popsany ve Zpravodaji 3/94. Tento
patch ovlivni kompilaci TeXu, eTeXu a pdfTeXu (tato vsechna rozsireni pak
umeji prekodovat na urovni xord/xchr a nastavovat vlastnost tisknutelnosti
znaku). Varianta omega je netknuta, protoze resi prekodovani vlastnim
(velmi sofistikovanym) zpusobem.

Do baliku jsem se pokusil zanest vsechny zalezitosti z CSTeXu. Tim vznikl
novy dokumentacni soubor README.web2c-7.2, ktery podrobne popisuje postup
kompilace ze zdrojovych textu a testovani instalace. Kdo tedy instaluje TeX
"z ciste vody" (tj. na pocitaci, kde zatim zadny TeX neni) presne podle
navodu README.web2c-7.2, dostava plnou verzi CSTeXu pro UNIXy nebo jine
32 bitove OS s rozumnym prekladacem jazyka C.

Budete-li mit cas, chut ci potrebu, zkuste si aspon na chvili vyhradit
200 MB volneho mista (100 MB pro zdrojove texty, ktere se nakonec daji
vyhodit) a zkuste TeX se vsemi rozsirenimi kompilovat podle
README.web2c-7.2. Rad bych shromazdil veskere zkusenosti, ktere pri teto
cinnosti ziskate. Pokud to nekdo uspesne zkompiluje a vyzkousi, pak to
muze zabalit zpusobem beznym pro distribuci UNIXu, kterou provozuje, a
usetrit praci ostatnim. Ja jsem zaradil predkompilovane binarky celeho
web2c pro Linux-Intel-libc5, viz bin/README.bin-web2c7.2.

Pokud se to nekomu povede kompilovat pro Win, mohou konecne vzniknout
binarky TeXu, ktere umoznuji prekodovani, coz je pro dokumenty podle
CP1250 v CSTeXu vice mene nutne, nebo aspon vysoce zadouci.

Predem dekuji vsem dobrovolnikum za spolupraci pri testech a kompilovani
TeXu do dalsich operacnich systemu.

Viz:

ftp://math.feld.cvut.cz/pub/ctex/unix/README.web2c-7.2

Petr Olsak