Synchronizace casu

Pátek Duben 3 14:41:57 CEST 1998

pavel na elf.ucw.cz (Pavel Machek) writes:

> Mam tu jednu 386-ku a nejak ji nechodej hodiny... Nejak jsem nemel
> chut rozchozovat na sve 486-ce casovy server, tak jsem to udelal
> takhle:
>
> date --set "`/usr/local/bin/nc elf daytime | sed 's/^....//' | \
> 	sed 's/:.. ... ...//'`"

Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite ;-).

$ rdate sunsite.mff.cuni.cz             # Cas vypise
[sunsite.mff.cuni.cz]   Fri Apr  3 14:31:12 1998

# rdate -s sunsite.mff.cuni.cz          # Cas nastavi

rdate je ve standardni distribuci RH, odpovidajici in.timed take.
in.timed se pousti pres inetd a neni nutne ho nijak konfigurovat.

> PS/2: Takhle muzete synchronizovat cas proti skoro _kazde_ masine...

nc nemam, ale s telnetem jsem u Windows 95 nepochodil. Ale je pravda,
ze treba

$ telnet www.microsoft.nl daytime
Fri Apr  3 22:39:09 1998

zatimco s rdate tam clovek nepochodi ... :-)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR