network congiguration

Pondělí Duben 6 11:52:28 CEST 1998

On Mon, 6 Apr 1998, Jiri Pelousek wrote:

> Zdravim,
> potreboval bych poradit, jak dat uzivateli prava na
> NETWORK CONFIGURATION, abych se mohl pripojit na internet i s jinym
> userem, nez je root. Nebo jak jinak dat activate interface?

Treba v RedHatu je k tomuhle urceny programek /usr/sbin/usernetctl.
Pouziti:

usage: usernetctl <interface-config> <up|down|report>

Do prislusneho definicniho souboru sitoveho interface
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-* musite pripsat radek USERCTL=yes.
Pokud by nebylo zadouci aby s tim interfacem mohli sibovat vsichni
uzivatele ale jen nejaka skupina, je potreba poupravit prava u
/usr/sbin/usernetctl (prava 4750, vlastnik root a skupina jakou si
vyberete).

To co jsem zde popsal se da udelat i klikanim v Xwindows, ale to ja
nepouzivam takze si to tam musite najit sami.

Leos Bitto