sendmail - vice domen

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Pondělí Duben 6 21:01:30 CEST 1998

:

Nejjednodussi reseni je (v sendmail 8.8.x) pouzit virtusertable
a genericstable (jedna tabulka mapuje jmeno na domena na lokalniho
uzivatele, druha naopak - ta je vystupni).
Musis udelat nasledujici
v /usr/lib/sendmail-cf/cf si udelat napr. souvbor moje.mc:

divert(-1)
include(`../m4/cf.m4')
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')
OSTYPE(`linux')
undefine(`UUCP_RELAY')
undefine(`BITNET_RELAY')
FEATURE(redirect)
FEATURE(always_add_domain)
FEATURE(virtusertable,`btree /etc/virtusertable')
FEATURE(genericstable,`btree /etc/genericstable')
GENERICS_DOMAIN_FILE(`/etc/sendmail.cG')
FEATURE(use_cw_file)
FEATURE(local_procmail)
MAILER(procmail)
MAILER(smtp)

potom pustit (z toho adresare):
m4 ../m4/cf.m4 moje.mc > sendmail.cf

Tim je to hotove (tedy konfigurak sendmailu).
Pak se udelaji soubory virtusertable, genericstable, sendmail.cw
(obsahuje seznam domen, pro ktere prijimat postu), sendmail.cG (naopak).
Nakonec udelas z virtusertable a genericstable databaze pomoci
makemap:
makemap btree /etc/genericstable < /etc/genericstable
(dtto s virt. ).

Je to prilis slozite ?
:-)

Karel