innd, nnrpd - probem s rozbehnutim news

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Duben 7 16:34:05 CEST 1998

"Vlach Vladimir" <vlach na mail.stand.cz> wrote:
> Trapim se s rozbehnutim serveru innd verze inn-1.5.1-6.i386.rpm
> Instalce probehla bez problemu a ppo cvicnem restartu pocitace mi
> nabehli demony innd a innwatch
>
> Po prihlaseni telnetem na port 119 vsak vidim hlasku:
> 503 NNTP server unavailable. Try later.
>
> V souboru news.notice vidim:
> Apr  7 14:17:10 w3 nnrpd[613]: vlada.domena.cz connect
> Apr  7 14:17:10 w3 nnrpd[613]: vlada.domena.cz internal newline "..."
> Apr  7 14:17:10 w3 nnrpd[613]: vlada.domena.cz cant getgrouplist
> Unknown error Apr  7 14:17:10 w3 nnrpd[613]: vlada.domena.cz exit
> [...]

   Tohle ne! Program in.nnrpd je server pro readery, cili normalni klienty
(kteri ovsem mohou newsy nejen cist, ale zpravidla do nich i prispivat).
Program innd je NNTP server pro feedery tj. okolni news servery, ktere vam
zasilaji clanky. Za feedery se berou pocitace, ktere jsou v hosts.nntp.
Pokud navazou spojeni na port 119, innd udela fork a spojeni zpracovava
proces potomek. Pokud navaze spojeni pocitac, ktery neni v hosts.nntp (nebo
pokud feeder posle prikaz MODE READER), innd odstartuje na obsluhu spojeni
in.nnrpd.

Pro readery se uplatni soubor nnrp.access, kde je predepsano, jake
pocitace se mohou pripojovat, jestli se z nich muze cist nebo i postovat
a jake skupiny jsou z nich videt. Tipoval bych, ze mate chybu v tomto
souboru. Pozor v souboru zalezi na poradi radku - pouzije se POSLEDNI
vyhovujici radek, cili implicitni hodnoty se davaji na zacatek.

                                                S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229