Osklive poznamky ke klavesnicim v X

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Duben 8 08:48:14 CEST 1998

Po prvnich pokusech s pocestovanim X v RedHatu 5.0 bych mel nekolik
poznamek:

1) klavesnice, ktera ke sve cinnosti vyzaduje locales je (velice slusne
   receno - az se to nechce psat) k nicemu; clovek ktery chce psat narodni
   znaky asi nebude spokojeny s tim, ze se poprasi' vsechno ostatni

2) jeste ze chodi translations v xtermu; tento odstavec mel byt puvodne o
   tom, ze nechodi, ale nakonec jsem zjistil, ze misto

   Shift <Key>equal,Shift <Key>A

   se musi ;-) psat

   Shift <Key>equal,Shift <Key>a

   - musim si to doma overit, ale zda se mi, ze drive (Sarah 1.0, resp.
   Redhat 3.03) chodilo oboji; skoda, ze translations, ktere umi
   generovat primo znaky a ne jen ovladaci' prikazy, ma snad jen xterm;
   nicmene pokud se bude darit prekladat netscape, tak by melo byt velmi
   jednoduche to tam pridelat

BTW: Fonty ISO-8859-2-X11-fonts-basic-970301biznet-3.i386.rpm take nejsou
to prave. Pokud je vlastni velke pismenko, kdyz je s akcentem, mensi nez
kdyz je bez akcetu, aby se tam ves~el ten akcent, tak to je hnus.

Fonty z
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/X11/fonts/xfonts-iso2-0.84.tar.gz
jsou (minimalne ty vetsi nez blecha) mnohem hezci. Mockrat dekuji Liboru
Skarvadovi.

Naopak musim uznat, ze ostatni fonty od biznetu (75dpi a 100dpi) jsou
(pri zbeznem pohledu) lepsi nez ty moje...

                                                   S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229