sestaveni jadra - problemy

Pavel Just Pavel.Just na ais.cz
Čtvrtek Duben 9 08:27:33 CEST 1998

On Thu, 9 Apr 1998, Ing. Miroslav BENES wrote:

> [...]
> spustil. Vsecko v pohode. Kdyz jsem znovu vybiral jednotlive casti
> jadra, vypustil jsem pak podporu tiskarny. Jelikoz to byl jediny
> modul, zkusil jsem vypnout podporu modulu v jadre. Sestavil jsem to
> (make dep, make clean) a nove jadro nahradilo to drive vytvorene. Pri
> nabihani to ale totalne zatuhne. Mam tyto dotazy :
>
> a) Je podpora modulu nutnou soucasti jadra i kdyz zadne moduly
> nezahrnuje ?
> Pokud ano, proc se da tato podpora vypnout ?
> Pokud ne, proc je jadro najednou nefunkcni, kdyz jsem jenom vypnul
> podporu tiskarny, kterou stejne nepotrebuju ?
Podpora modulu NENI nutnou soucasti jadra.

> b) Pri konfiguraci jadra se nekde nastavuji ciselne hodnoty (napr. u
> zvukovky - INT, DMA ...). Prikaz "make menuconfig" mi nabidne dialog
> s puvodni hodnotou a nabidkou pripustnych hodnot. Bohuzel, at uz
> zapisu cokoliv, vzdycky je to spatne (vcetne puvodni hodnoty). Co s
> tim ? Asi by sel editovat konfiguracni soubor, ktery takto vznikne,
> ale to mi nepripada jako idealni cesta.
Nejednodussi je prelozit s nabizenymi hodnotami a pak pridat
do /etc/lilo.conf radek typu
append="hda=1000,100,10"
Jak bude tento radke vypadat pro vasi kartu se dozvite v dokumentaci.

> c) Kdybych chtel zkusit novejsi verzi jadra, musim se ohlizet po
> novejsi verzi stejne distribuce nebo je to na distribuci nezavisle ?
Jadro je jen jedno => na distribuci nezavisle.
Pouze u vyvojovych jader je nutne spoustu veci upgradovat.

> d) Da se zavadeni systemu pozastavit, abych si mohl v klidu precist
> vypisovana hlaseni ?
Pozastavit se neda, ale prikaz dmesg vam hlasky vypise znovu. Dale se
zapisuji do /var/log/messages (soubor zalezi na /etc/syslog.conf).
Take je mozne zmacknout Shift+PageUp.