IS pod Linuxem

Nathan L. Cutler livingston na pha.pvtnet.cz
Úterý Duben 14 19:12:03 CEST 1998

On Tue, Apr 14, 1998 at 02:05:08PM +0200, Miroslav Hrdina wrote:

> Nse firma bude v dohlednedobe resit ozehavy problem. Mame Eth sit asi s 10
> stanicemi, vetsinou 486, 4-8 MB RAM. Nas dodavatel ucetniho programu konci
> s vyvojem stavajiciho (FoxPro, verze pro Dos) a prechazi na Win95. A to je
> to, oc bezi. Existuje nejaky ucetni program na podvojne ucetnictvi, nedej
> boze Info system pro Linux, ktery by se dal pouzit. Jde o ochranu
> investic. Nechci kupovat RAM, HDD, VGA, licence na W95 apod. a vsichni
> znate, jak se takova sit spravuje. Idealni stav by byl, kdyby bezel na
> konzoli.

Ja jsem v roce 1996 napsal Minimalistic Double-Entry Bookkeeping System
(mdebs), ktery dela podvojne ucetnictvi pod Linuxem a na konzoli. Cestine se
nebrani a da se pomerne jednoduse lokalizovat (prepsat .h soubor a
prekompilovat). Vyzaduje pouze PostgreSQL (nejlepe verze 6.1 nebo vyse) a
samozrejme gcc. Ja pomoci tohoto SW delam ucetnictvi sve male ale rostouci
firme (s.r.o.) jiz tretim rokem.

I kdyz na mdebsu cas od casu pracuji, neda se o tom rici, ze by to bylo
uzivatelsky privetivy. Ale pomoci dialog a shell-skriptu jsem napr. napsal
menu system na takovety nejbeznejsi operace, ktery uz zvladne jakakoliv pani
ucetni. Z toho by mohl nejaky odvazlivec vychazet, a udelat si system "na
miru".

Na mdebs se vztahuje GPL. Vice informaci, prip. SW samotny, poslu pripadnym
zajemcum v privatnim mejlu. Uvitam to, kdyz to bude pouzivat i nekdo jiny, ale
podporu samozrejme neposkytuji vubec zadnou. Kdyz to vsak bude myslet nekdo
opravdu vazne, zaktualizuji dokumentaci.

--
Nathan L. Cutler <livingston @ pha.pvtnet.cz>    tel.:   ++420-311-671160
Livingston Professional Translations (CZ-ENG)    fax:    ++420-311-671159