WINE a cestina

Pondělí Duben 20 15:07:43 CEST 1998

On Fri, 17 Apr 1998, Leo Hadacz wrote:

> chtel jsem se zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s provozovanim cestiny pod
> programem WINE. Podarilo se nam rozchodit WINE celkem obstojne, nicmene
> nejsme schopni doresit problem psani ceskych fontu ve Wordu (apod.).

Sveho casu jsem to uspesne zkousel s fonty vygenerovanymi pomoci ttf2bdf.
Je to soucasti FreeType. [1]

> Zkouseli jsme specialni fontserver (xfstt, verze 0.98) pro True Typove

Xfstt je dost ... ehm... no divny. Ja osobne s uspechem pouzivam xfsft [2]
od Juliusze Chroboczeka (postaveno na FreeType), ktere: 1) kresli lepsi
pismena, 2) lepe se snasi s klienty, 3) lze zakompilovat rovnou do
Xserveru (!!). Jenom to neumi Windozovska kodovani, kterezto tabulky by
tam bylo nutne pridat (i kdyz si myslim, ze systemovejsi by bylo prekladat
to uvnitr ve WINE).

> Jde o to, jak premluvit WINE, aby napr. font Arial CE zobrazoval spravne
> cesky (zkouseli jsme ve wine.conf Alias0="Arial CE", -windows-fixsys ale
> nejak to nefunguje. -windows-fixsys je prekonvertovany fixni font
> (neco.fon). Dekuji za pripadne reakce.

Nekdy je problem v programu, ktery si vyzada font pod nejakym divnym
jmenem (wine -debugmsg +font).

--Pavel Kankovsky aka Peak   [ Boycott Microsoft -- http://www.vcnet.com/bms ]

[1] http://www.physiol.med.tu-muenchen.de/~robert/freetype.html
[2] http://www.dcs.ed.ac.uk/home/jec/programs/xfsft/