rozdil mezi ttyS?? a cua??

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Duben 21 14:10:37 CEST 1998

Zdravim,

>  chtel bych se optat, jaky je rozdil mezi zarizenim ttyS?? a cua??  ?
>
>  oboje prece pracuji se seriovymi porty ...
>
>  ptam se proto, ze kdyz jsem se snazili rozbehnou modem, tak na ttyS??
> nesel ani za boha a na cua?? si chrochatl blahem :)

   To je tim, ze otevreni ttyS? kernel nedovoli do te doby, nez modem
ohlasi Carrier Detected, zatimco cua? jde otevrit ihned.

   Puvodni idea tohoto mechanismu byla takova, ze getty na seriovem
dial-in portu bude pouzivat ttyS?, takze se probudi az pote, co na modem
nekdo zavola a spravne mu vypise uvodni banner, zatimco utility pouzivajici
modem pro dial-out (call-out...) si otevrou cua? a dostanou se na linku
ihned.

   Bohuzel, toto reseni nepostihuje vsechny mozne bezne problemy (jako
napriklad rozumne predavani modemu mezi getty a call-out aplikacemi,
pri kterem si getty musi znovu modem nakonfigurovat, take to, ze kdyz
se nahodou modem hardwarove zresetuje, getty jej opet musi preprogramovat
atd.), takze se pozvolna prechazi na cua?-only reseni s tim, ze je definovan
lock file (/var/lock/uucp/... ci podobne).

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A student who changes the course of history is probably taking an exam."