/etc/passwd is locked

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Duben 21 10:58:56 CEST 1998

Petr Simek wrote:

> Ten adduser ho vytvori pred tim nez zacne hrabat na passwd (shadow)
> a kdyz je hotov tak ho zase smaze. Zustane tam pouze kdyz se neco nepovede
> a adduser se prerusi driv nez dokonci operaci. Je to kvuli tomu aby
> nemohli edotovat passwd (shadow) dva a vice naraz .

Omlouvam, se, ze odbocim od puvodni debaty, ale problematika zamykani souboru se
me uzce dotyka, protoze programuji pro web a tam jsou pokusy o pouziti souboru
od dvou pozadavku naraz celkem bezne. Jednou za cas se mi stane, ze soubor
zkonci s 0 velikosti. Rad bych vedel, jestli vytvoreni pomocneho lock souboru je
bezna praxe pro uzamykani souboru, jake jsou pripadne potize s funkci flock()
apod. (treba flock v perlu mi zpusoboval z neznameho duvodu nekonecne forkovani
procesu az do padu pocitace). Idealni by bylo, kdyby si to system ohlidal sam,
ale to jsem asi moc velkej snilek...

                                  Mike
                                   /\
Michal Krause - 4WeB         /\  /    \  /\
mailto:mike na navrcholu.cz    /  \/      \/  \           Sluzba Na vrcholu
http://4web.navrcholu.cz/  /    \      /    \   http://www.navrcholu.cz/
ICQ:7665279               /      \    /      \