Jak funguje "gdb program PID" ?

Michal Ludvig mic na cybeteria.cz
Čtvrtek Duben 23 10:34:43 CEST 1998

Ahoj,
ted nemam problem, ale spis zvidavy dotaz ;-)

Vcera jsem objevil, ze gdb umoznuje ladit jiz bezici proces pomoci
prikazu "gdb program jeho-pid" a dost mi to v tu chvili pomohlo. Ted by me
ale zajimalo, jak je to udelany. V dokumentaci se akorat pise, jak se to
pouziva, ale me by zajimala spis zakladni idea jak to funguje.

V souladu s mymi chabymi znalostmi chraneneho rezimu i386 jsem se
domnival, ze pametove prostory jednotlivych procesu jsou od sebe oddeleny
a nikdo cizi mimo privilegovanych procesu k nim nema pristup, ale gdb me z
tohoto omylu vyvedl.

Muze mi nekdo lehce nastinit, jak to ten debugr dela, ze si proces
zastavi, zjisti kde se srovna flaka a pak si ho v klidu krokuje?

Dik
Michal Ludvig