VPN

Pátek Duben 24 18:30:56 CEST 1998

On Fri, 24 Apr 1998, Stefan Simko wrote:

> robil uz niekto / vie niekto ako na Virtual Private Network pod Linuxom?
>
> v VPN-Mini-HOWTO je len taky hack co sa mi zda byt volovina, ja
> potrebujem nieco
> spolahlive (chcem tam dat linuxy namiesto cisca)...
> potrebujem mat sifrovany prenos medzi 2 sietami....

Pred par dny jsem ciste ze zvedavosti uspesne rozebehnul CIPE (Crypto IP
Encapsulation) a docela me to nadchnulo. Pripada mi ze to je preste to co
hledate. Viz http://www.inka.de/~bigred/devel/cipe.html.

Drive jsem take zkousel pouzit ssh + ppp (to je myslim ten hrozny hack co
se o nem mluvi ve VPN-Mini-HOWTO) ale to se mi nelibilo.

> dalo by sa to spravit tak aby to vyzeralo pre miestne 95 ako lokalna
> siet alebo to uz chcem primoc ??

No jak se to vezme... Pro ty 95ky to bude vypadat jako sit oddelena
routerem. Nepoznaji ze to ve skutecnosti je kryptovany tunel buhvi kam.
Ale poznaji ze to je jiny sitovy segment.

Leos Bitto