Free fonty v Gimpu

Jaroslav Snajdr snajdr5 na students.zcu.cz
Pondělí Duben 27 15:45:14 CEST 1998

On Mon, 27 Apr 1998, Michal Kvasnicka wrote:

> Zjistil jsem, ze ke Gimpu je prilozena i knihovna vone siritelnych
> postscriptovych fontu. Rad bych je pouzival i s TeXem, ale k tomu
> potrebuju i jejich metriky (.afm). Nevite, kde by se daly sehnat?

Metrika se da vyrobit z toho pfb: soucasti ghostscriptu je skript
printafm, ktery to umi a pousti se

  printafm font.pfb > font.afm

Tato metrika ovsem obsahuje jen bounding boxy jednotlivych znaku a chybi v
ni kerning. Pochybuji, ze k temto freewarovym fontum nejaka metrika s
kerningem bude; chcete-li ho tedy, asi si s tim budete muset pohrat sam.

> Zajem mam hlavne o tato pisma:
>     agate
>     baskerville

Zrovna s tim Baskervillem jsem si zkousel kdysi hrat. Toto pismo v
komercni kvalite prodava fa Monotype (www.monotype.com), jejich afm by mel
byt volne k dispozici. Na CTANu jsou k tomuto fontu take jiz hotove tfm a
vf. ALE ruzne Baskervilly jsou ruzne a obe tyhle metriky k sobe nepasuji
-- nektera pismena se prekryvaji, jina jsou moc daleko atd., tedy smula.

-jns

| Jaroslav Snajdr                             http://home.zcu.cz/~snajdr5 |
| snajdr5 na students.zcu.cz (MIME welcomed)               FIDO: 2:423/33.15 |