Preklady dokumentace

Stanislav Meduna stano na etm.co.at
Čtvrtek Duben 30 09:26:12 CEST 1998

> A nyni proc je tento druhy smer pro mne preferovanejsim? Protoze
> spousta lidi, se kterymi se setkavam, se nejenze nesnazi pochopit, v
> cem je Linux lepsi, ale dokonce se jej ani nesnazi vyzkouset, protoze
> pry pro nej neni dostatek aplikaci. Pokud by takovy clovek dostal do
> ruky novou knihu, ktera by mu napr. ukazala, ze na svem novem OS muze
> napr. zaroven provozovat Dooma, v pozadi mu muze jet vykonny SQL
> server apod.

Obavam sa, ze najvacsim problemom je v pripade Linuxu stale podpora
cestiny/slovenciny od klavesnice cez obrazovku az po tlaciaren.
Kym sa publiku neda prezentovat system, ktory poskytne aspon nejaky
office bez nutnosti vselijakeho hackovania a nastavovania env.
premennych pre kazdu aplikaciu inak, nema podla mna zatial velky
zmysel snazit sa o masovejsie rozsirenie.

Podla mojho nazoru ti, ktori sa na ten office mozu vykaslat, nepatria
az tak casto medzi ludi, ktori by mali zabrany Linux vyskusat. A kto
hlada _server_ pre firmu a argumentuje nedostatkom aplikacii, tak za
tym bude este nieco ine - v pripade serveru ma obvykle zaujima, ako
dokaze to, co potrebujem a nie ci sa na nom da spustit Doom :-)

Takze moj nazor v skratke: najpr narodna podpora, potom popularizacia
medzi laickou verejnostou.

Zdravi
--
					Stano