domeny a posta ...

Leos Hromadka LHromadka na hb.merlin.cz
Čtvrtek Duben 30 15:21:57 CEST 1998

> mam jeden dotaz a to : Nainstaloval jsem si linux pro vytacenou linku
> (diald) a chtel bych na tento pocitac smerovat postu . Zaregistroval
> jsem si domenu , u providera , který my drzi DNS mam nastaven jeho mail
> server saprioritou MX 100 a svuj pocitac saprioritou 1 , mel jsem
> predstavu ze to bude stacit a posta mi pujde , ale ono to neslape a
> vraci se mi delivery o nedorucielnosti ..... co satim ?

Resil jsem podobnou situaci.
Prez offline linku nelze postu prijimat. Slo by to pouze, pokud by
byla vytacena ze strany inetu - tedy providerem (, ale takoveho
providera neznam).

Problem je v tom, ze pokud nejaky SMTP server v inetu posila postu k
Vam, tak pro zadanou domenu (pravdepodobne domenu providera) rozlisi
MX zaznam ktery smeruje na Vas pocitac, ktery je ale
nedostupny (offline), takze vrati postu odesilateli s hlaskou
(delivery failure)

Vse ale pohodlne vyresite, pokud si u Vaseho providera, krome
nastaveni DNS, zridite i mailbox. Pak u Vas muze bezet (offline) SMTP
server pro zasilani ve smeru do inetu a prichozi postu muzete cist
(opet offline) z mailboxu u providera.

Pristup na mailbox pro ostatni SMTP servery na inetu musi byt online!

Leos

P.S.: Kdyby se naslo par mailboxu navic (zadara), tak bych mel taky
zajem.