egcs kontra gcc

Martin Mares mj na ucw.cz
Středa Srpen 5 10:53:57 CEST 1998

Zdravim,

> Muze mi nekdo rict, jake jsou pripadne vyhody a nevyhody egcs oproti gcc? Proc
> vubec vznika tento kompiler? Ma nahradit gcc nebo mu konkurovat?

   egcs vzniklo v lonskem roce jako dalsi (paralelni) vyvojova vetev gcc,
prevazne kvuli tomu, ze skupina lidi kolem gcc byla pomerne uzavrena a nebyla
ochotna akceptovat jakekoliv podstatnejsi zmeny do kodu. Cilem projektu egcs
je predelat nektere casti kompilatoru (jiz byl integrovan novy instruction
scheduler a take globalni [to jest fungujici pres hranice basic blocku] CSE)
s tim, ze az se vsechny tyto zmeny stabilizuji, objevi se i v gcc samotnem.
Podobnym zpusobem vzniklo pred nekolika lety gcc 2.0.

   egcs v soucasne dobe existuje ve dvou formach: jednak jako snapshoty aktualniho
vyvojoveho stromu, jednak releasy. Releasy jsou velice stabilni (ja je v soucasne
dobe pouzivam misto gcc), o snapshotech se to rici neda (ostatne existuji hlavne
pro lidi, kteri se na vyvoji kompilatoru podileji).

   egcs generuje o neco kvalitnejsi kod nez gcc 2.8.X, rovnez ma lepsi podporu
nekterych featur C++ (templaty, exceptiony).

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"veni, vedi, nuclei deceiri - I came, I saw, I core dumped"