VGA Permedia nejde v X

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Sobota Srpen 8 21:32:59 CEST 1998

Zdravim,

chtel bych se zeptat na problem s X-kama. Poridil jsem si novou
VGA s cipem Permedia (ExpertColor DPM6020) a 4MB SGRAM.
Protoze jeste pouzivam RH 4.2 se starsimi X, zkusil jsem prozatimne
nastavit obyc. VGA16. Bohuzel, pri startu X se ani nedozvim,
co se deje, protoze se mi doslova vypne monitor a nejde
zadnym zpusobem znovu zapnout - pomuze az CTRL-ALT-DEL.
Zkusil jsem i "Unsupported VGA" a vysledek je stejny - proste
se VGA zblazni a posle monitoru signal k vypnuti.

Odhodlal jsem se tedy k dalsimu kroku - upgrade. Protoze novejsi
X v .rpm tvaru vyzaduji glibc, tak jsem se rozhodl i k upgrade celeho
systemu. Vysledek je na RH 5.0 a X 3.3.1 naprosto stejny (Permedia
neni podporovana ani v te verzi 3.3.1).

Sice X-ka moc nepouzivam, ale v soucasne dobe se ucim PHP a
tak potrebuji na kontrolu vysledku X + Netscape.

Je nejaka cesta, jak zprovoznit X-ka s Permedii, nebo mi nezbyde
se vratit k S3 ?

Jeste jeden blaznivy dotaz - v pripade dvou VGA v jednom stroji
lze v Linuxu urcit, ktera se bude pouzivat ? Prepinani signalu by problem
nebyl, muj monitor ma dva vstupy (D-SUB15 a BNC) s automatickym
prepinanim a Wokna95 si berou (jestli se nepletu) kartu s mensim
cislem PCI.

Dekuji za kazdou radu

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       martin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301, 3719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
Czech Republic                   ICQ:  4512227
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin