PINGDaemon - nejaky zdrojak ?

Michal Safranek SAFRA-MI na ddm.jhrnet.cz
Neděle Srpen 9 16:16:36 CEST 1998

Zdravim,

> nekde v /contrib je program fping....rpm, ktery na konzoli odpovi
> jen zda je vzdaleny server "live" nebo "unreachable" a nastavi
> hodnotu exit.

Dekuji, podivam se ...

> Ja ho pouzivam v baliku BigBrother misto klasickeho pingu,
> protoze ma dle meho dojmu rychlejsi odpoved.
> A BigBrother mi navic monitoruje i ftp, http......  Pokud chcete
> monitorovat vzdalene servery, tak doporucuju. K videni to mam
> na http://bb.mikroservis.cz , kde je i odkaz na source (skoro

Rad se podivam ...

> cele je to napsane v shellu).

Prave ... shell, to je to, co mi silene vadi, jelikoz:
1) mi nepripada jako moudre davat na nektere programy 'r-x' pravo,
kdyz na ELF staci '--x' .
2) je fakt, ze souboru, dulezitych k 'zivotu' toho scriptu je proste
moc .. (/bin/bash,ping,script,lynx,...)
3) Konfigurace se musi provadet (nerikam ze vzdy) zasahem primo do
scriptu (nebo je slozite AWKovana, pripadne CATovana ze souboru)
4) Pokud potrebuji 'vyssi' prava, nezbyva nez externi program, jelikoz
SUID scripty nefunguji (aspon me ne ...)

O necem jako kompletni monitorovai sw sem premyslel, ale shell neni
to prave ... ne ze bych byl totalnim odpurcem scriptovych jazyku,
(PHP mam radsi nez CGI), ale na neco se proste hodi shell a na neco
ne ....

Nechci timto rozhodne vyvolavat diskuzi na tema 'Zda je lepsi shell
ci C', ale takovy je proste muj nazor ....

S pozdravem
                                     M.

| Michal (Wayne-) Safranek, network administrator                         |
| safra-mi na ddm.jhrnet.cz || wayne- na jhrnet.cz                              |
| Motto: Windows ? Proc ne .... ale NE NA MEM PC !                        |