vyhorely MB 2xPPRO - rozuzleni

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Středa Srpen 12 03:00:35 CEST 1998

Dekuji timto vsem, kteri se k %subj% vyjadrili i soukrome na moji adresu,
popr radili kde se ptat. Opravdu se mi podarilo u fy Proca sehnat nejen
PPro180MHz (posledni, ale nastesti nebyl treba), ale hlavne meli tam uplne
stejny MB jako ten vyhorely (uz
nemaji - byl posledni ). Dnes jsme tam celou bednu vzali, MB byl vymenen
za par minut (pro jistotu i pripojen novy zdroj - co kdyby ten stary
byl vyhorely a odpalil by i noby MB ?) a po chvili se Hurricane (RH5.0)
rozbehl z puvodnich disku a vesele hlasil, ze vidi 2 procesory a aktivuje
je. Takze oba se zdaji v poradku - masina uz bezi skoro 6 hodin (pekne se
poti pri behu nekolika cracku ) a nespadla.
Dale dekuji tem, co me presvedcovali, ze PPRO je rychlejsi nez PII -
opravdu tomu tak je - v PII bezi L2 cache opravdu na polovicni
frekvenci(jak jsem si zjistil na WWW Intelu i diskusi s odborniky).
Nenechal jsem se tedy zlakat reklamou a nelituji, vse bylo levnejsi a mene
pracne.

Pri prohlidce stareho MB jsem nasel podezrely 20pinovy svab s oznacenim
GD75232 ktery vypada jako by v nem nekdo delal zasek uzkym dlatem (servana
folie, kus odstipleho plastu) ale ZEVNITR. Jelikoz je jich par(druhy
vypada neporuseny) a nachazeji se par cm od napajeciho konektoru v
bezprostredni blizkosti velkych 1500uF elytu, soudim, ze to je neco s
napajenim procesoru(2 procesory - 2 obvody a pobliz jeste 2 mala
traficka) nebo obvod pro RS232 - viz svudne koncove trojcisli.  Patrne
onen obvod je duvodem zkratovani zdroje. Volice blizko obou svabu je i
pinova hlava pro COM2 - blize tomu neporusenemu. Jelikoz zjevne vyhorel
modem pripojeny na zabudovany COM1 , svadi to k myslence, ze druha stopa
je spravna. Muze nekdo ten obvod identifikovat aby se podezreni zmenilo v
jistotu ?

omlouvam se za lehky OT, ale stejne na tom stroji by nebezelo nic tak
pekne jako SMP Linux ;-)

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *