TrueType fonty - kde rostou (ceske, free)

Čtvrtek Srpen 13 11:27:02 CEST 1998

On Thu, 13 Aug 1998, xmail.listy wrote:

> Tak vcera jsem zkusil xfstt verze 0.9.9
> Strasne se mi libi, ale nemam zadne fonty krome tech 3 ceskych z windows
> 3.11

xfsft je stejne lepsi, protoze je ho mozno integrovat primo
do Xserveru.  :)

> Muzete mi rici kde nejake rostou?

Na nejblizsim Wokennim pocitaci. :)

Nejake fonty lze stahnout od Microsoftu (jak "svata trojice" Arial,
Times New Roman, Courier New, tak dalsi jako treba Verdana)
(nevim presne adresu, ale AFAIK je odkaz na www.freetype.org).
Licencni podminky jsou trochu divne, ale daji se prezit.

Existuje i par sitovych archivu, kde je k nalezeni spousta fontu,
ale vetsinou jsou pochybne kvality (hintovani TTF je dost velka veda
a jedine tandem Microsoft/Monotype si s tim dali poradnou praci).

A do tretice jsou TTF casto prikladany k tiskarnam (aspon HP)
a ruznym programum (z neWokennich treba Applixware a IDL, i kdyz ty maji
nedostatek ceskych pismenek).

> muzou byt i v kodovani 1250 (preferuji iso8859-2)

TTF jsou temer vyhradne kodovany v Unicode (tedy kodovani muze byt vic,
ale unicode je stejne povinny). Pouze hodne stare fonty byly
"lokalizovany" tak, ze byly mistni litery umisteny "aby to vyslo".

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."