RedHat 5.1, test Bogomips pri startu

M. Vlk vlk na ltm.pvt.cz
Pondělí Srpen 24 07:20:09 CEST 1998

Jan Kasprzak píše:

> To vypada, ze neprijde preruseni od casovace, nebo tak neco.
>Ten pocitac jinak funguje normalne? Lze na nem napriklad s jinym
>jadrem spustit kompilaci jadra tak, aby to nespadlo? Mozna bych zkusil
>volbu "nohlt" pri bootu.

Hm, to vse jsem jiz zkusil. S jadrem z instalacni diskety (2.0.34 - jine jsem nemel k dispozici) v pohode zkompiluji nove jadro, ale je u nej ten samy problem. Parametr "nohlt" taky nic.. :-(

Jde o uplne cisty stroj, na kterem neni zadny jiny OS, ani Linux a ktery jinak behal vzdy perfektne (s Window$ 95 :-).
Podarilo se mi system castecne zprovoznit s jadrem z instalacni diskety (2.0.34). Tam je jen problem, ze v normalnim viceuzivatelskem rezimu mi v pravidelnych intervalech vypisuje na aktualni konzoli hlasku: "Wrote 0/7 buffer", coz je velmi neprijemne :-).
Nicmene kdyz se prepnu do maintenance mode, mohu celkem v pohode pracovat.
Pokusil jsem se zkompilovat nove jadro, coz se mi podarilo, ale je tam stejny problem s "Calibrating delay loop..". Trasoval jsem to a dosel jsem k tomu, ze k zatuhnuti dojde v souboru init/main.c pri vstupu do:

while (loops_per_sec <<= 1) {

to znamena, ze do tela cyklu uz se to nedostane..(??!!) :-(

Udelal jsem hroznou vec - zakomentoval jsem kritické místo s tím whilem a podvrhl jsem mu hodnotu loops_per_sec, kterou zmerilo to fungujici jadro. Nic nenamital, ale pak zatuhl na "Checking 'hlt' instruction...".

Martin Vlk