Kouzelne timeouty?

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Středa Srpen 26 11:07:44 CEST 1998

Zdravim,
	mam jeden zapeklity problem, ktery se pokusim
demonstrovat na nasledujicim prikladu:

mam 3 site:
	192.168.0.32
	192.168.0.160
	"ostatni" Internet

Pocitace, ktere jsou na siti jako routry jsou rekneme:
	1) 194.149.0.204 (Internet adresa)
	   192.168.0.33 adresa v 32
	2) 192.168.0.36 do 32
	   192.168.0.161 do 160

pricemz 192.168.0.161 je default gateway pro sit 160
	192.168.0.33 pro sit 32
	z Internetu se vse tvari jako 1 IP adresa

Vse krasne funguje,ale obcas se stane, ze misto
navazani spojeni treba telnet (ale i cokoliv
jineho co bezi pres TCP) na neco ceka a ceka
a ceka (nekolik minut) a pak navaze spojeni a bezi
dal celkem v pohode. drive stejna konstalace delala psi kusy
jeste o neco horsiho kalibru,ale po preinstalaci
z RedHatu na Debian 2 alespon neco ustalo.
	Problem se obejvi vzdy kdyz vypadne
interface na pocitaci 1) smerem k Internetu.
pekne lze demonstrovat treba ifconfig interface
down. rikal jsem si, ze ta default gateway ve
smeru Internet nebude ve vsech pripadech delat
dobrotu a zkusil jsem nakonfigurovat jeden Linux
tak, ze pokud se pouzije jako defalt gateway
smeruje se vse tam kam ma az na to, ze
z nej neexistuje zadny smer do Internetu. K
192.168.0.33 se tedy dostat da, ale nepocita se s
ni jako s routrem.
	Takto to funguje, vypadky interface ve smeru
Internet se neprojevuji nebo presnej receno jsem si
myslel, ze se neprojevuji, ale ono jo. Neprojevuji
se totoz za predpokladu, ze pri spusteni vsech pocitacu
jsou vsechny interface na vsech routrech v poradku.
Pak jiz klidne mohou nektere popadat, ale po nejakou
dobu to nedela problemy, ale bohuzel
po nejake dobe zacne.
	Prijde mi to docela absurdni, ze
kdyz se chci dostat rekneme z 192.168.0.39
na 192.168.0.170 je pri ceste:
	192.168.0.39
	192.168.0.49 (default gateway)
	192.168.0.36 (default gateway predchoziho)
	192.168.0.170

na neco cekano v dobe, kdy je vypadek
interface na 192.168.0.33 s kterym by to nemalo
mit nic spolecneho. Kde muze byt problem?

S pozdravem
	Petr Snajdr