citanie/pisanie na porty v linuxe

Martin Mares mj na ucw.cz
Středa Srpen 26 10:50:10 CEST 1998

Zdravim,

> je to taqa sranda ktora trochu stmavne modru farbu v commanderi
> - zda sa mi, ze je moc bleda a kazi oci. ako tento mikro-kodik
> preniest do linuxu (pre midnight) ? inymi slovami, ake su linuxove
> eqivalenty prikazov inport a outport ?? pozrel som selico mozne na inete
> aj v manoch  - nic. niekde hlboko tusim, ze to bude asi dost trivialne,
> ale nikto mi s tym zatial nevedel pomoct. dik. peo

   Za prve, pristup k portum na toto neni vubec potreba -- Linuxova konzole
disponuje ridicimi sekvencemi pro zmenu palety -- ESC ] Pxrrggbb zmeni barvu

   Za druhe, pristup k portum ma k dispozici (z pochopitelnych duvodu) pouze
root a to jeste ne defaultne -- musi si jej povolit budto volanim iopl(3)
(pro vsechny porty + pravo na cli/sti apod.) nebo pres ioperm() (lze povolit
dane rozsahy portu). Pak staci includovat <asm/io.h> a pouzivat funkce
inb, inw, outb, outw. Pozor, takovy program je pak _nutno_ kompilovat
s optimalizacemi (-O).

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"return(ENOTOBACCO); /* Read on an empty pipe */"