merianie kratkych casovych intervalov

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Srpen 27 08:27:56 CEST 1998

Radovan Semancik (semancik na alert.sk) wrote:
: > > itimer zlyhal, granularita je 10000usec ... rovnako aj usleep
: > Hmm... videl som cosi zvane nanosleep, mozno pomoze ;]
: > >
: > > da sa nejakym syscallom vytiahnut nejaka casovacia informacia z kernelu
: > > (napr. jiffies) ?
: > Asi nie, najrozumnejsie co sa da vytiahnut je asi getrusage, ale to asi
: > nie je to prave...

: jiffies som uz vytiahol (times) ale granularita je tiez v milisekendach ... z
: toho dedukujem, ze kernel vobec nema sajn o case pod urovnou milisekend ....

Pokud mate Pentium a jemu podobne, tak byt vami, zkusil bych se nekde na
Inetu podivat, zda pro Linux neexistuje nejaky ovladac na intra-CPU
citace udalosti (PMC nebo MSR nebo tak nejak). Uz jsem takovy ovladac videl
a zkousel, ale bohuzel nebyl pro Linux.

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science