merianie kratkych casovych intervalov

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Čtvrtek Srpen 27 17:06:56 CEST 1998

> Ako mozem v linuxe (user-space) merat casove intervaly radovo v
> mikrosekundach?
>
> itimer zlyhal, granularita je 10000usec ... rovnako aj usleep
>
> da sa nejakym syscallom vytiahnut nejaka casovacia informacia z kernelu
> (napr. jiffies) ?

Uz som to poriesil .... a tu su moje zistenia:

z linuxoveho kernelu nijakym pohodlnym spodobom nedostanem casovy udaj s
presnostou pod 10ms ("jiffie" je minimalna casova jednotka kernelu)

cakacia slucka nezatazuje procesor tak ako som si myslel ak je v nej vnutri
nejaky syscall (ioctl) .. da sa to zniest ... navyse ten syscall funguje
ako jednoduchy "casovac", rj. vzdy trva asi rovnako dlho (za priblizne
rovnakych podmienok) ... o to sa postara scheduler za mna :-)
--
                            Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                                  http://storm.alert.sk