DHCP a Linux?

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Čtvrtek Srpen 27 21:57:01 CEST 1998

On Thu, 27 Aug 1998, Martin Mares wrote:

>    Ba dokonce Win95 neumi ani korektni DHCP -- pokud si dobre pamatuji prislusne
> RFC, spravne napsany DHCP client by mel byt schopen akceptovat i odpoved stareho
> BOOTP-serveru (neni ostatne divu, vzdyt DHCP je jen extenze nad BOOTP).

Polozme otazku takto - co umi Win95 korektne? ;-).
Aby toho nebylo malo - zde v praci beha DHCP server na NTckach (snad
jedina sitova vec, o kterou se zde nestara Linux). Kolegove (anzto ja se
o NT nestaram (=nestiham, i kdybych snad chtel) mi sdelili, ze pri
pokusech pozorovali toto:
    - Macintosh poslusne pri kazdem startu kontaktuje DHCP server a
dozaduje se prideleni IP adresy
    - Win95 oproti tomu kontaktuji DHCP jednou, vezmou si IP adresu a dobu
expirace, kterou si zapamatuji a behem ktere se neobtezuji (pri novem
startu) ptat se DHCP serveru znovu!

Kolegove k tomuto dospeli tak, ze kdyz srazili expiraci na nejakou
minimalni dobu a zrestartovali vsechny klienty, Macove poslusne ziskavali
nove IP adresy, cimz se ovsem obcas dostali do sporu s Win95, ktere
zachovavaly adresy stare...

Velmi pozoruhodne - jen nevim, zda bych za takoveto vysvetleni dal ruku do
ohne, proto ze si nejsem jist (=nevim), zda vubec client muze od DHCP
serveru ziskat informaci o expiraci...?

					   S pozdravem
						   Lukas Horalek,
						   HN, Economia, a.s.