instalace MBR na linuxu

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Pondělí Srpen 31 02:52:04 CEST 1998

V poslednim dopise Lad'a pise:
> instalace Linuxu..
>
> mam na extended part. Linux... na primary part jsem nahral Wir a ty
> premazaly pochopitelne MBR..
>
> Jenze nevim, jak mam z Lin. bootovaci diskety (resp. z tech dvou)
> nastartovat ten druhy partition, jelikoz stale z nich se system pokousi
> instalovat misto aby nejak nabootoval..
>
> Pak uz pocitam staci spustit, az budu na tom druhem part. lilo a ten uz
> prepise MBR, ze?

hmm. ja bych to ucinil takto:

vzal bych si normalni Linuxovou bootovaci disketu (ci u RH tu prvni a dal
Rescue mode) a pak napsal neco jako

mount -o remount -t ext2 /dev/hda5 /

(to hda5 je ilustrativni) tohle by melo zaridit, ze se / stane normalni disk
a pak staci dat jen        lilo       )

druha moznost je:

mount -t ext2 /dev/hda5 /mnt

a davat

chroot /mnt ; lilo

Me spis trapi, ze kdyz nainstaluju WinNT Server a pak Linux a LILO do MBR,
tak mi NT uz nikdy nenabehnou.

pomuze dat LILO jinam nez do MBR nebo tato kombinace nejde udelat ?

workstationy tento problem nemeli.

milan

Milan Sorm  (aka John Popelnik)      telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno           sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F  83 A7 97 29 73 F7 17 63