RAM disk

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pondělí Srpen 31 15:54:55 CEST 1998

   From: "Tomas Ruzicka" <truzicka na anect.cz>
   Date: Mon, 31 Aug 1998 14:51:02 +0200 (MEST)

Zdravim,

   > nainstaloval jsem RedHat 5.1 a KDE 1.0, X windows chodily strasne pomalu,
   > free ukazoval jen 14 MB RAM, zatimco v notebooku je 80 MB. V logu jsem

Chapu dobre, ze free ukazuje 14M volne (tedy free pameti) zatimco vy
mate v notebooku 80M fyzicke pameti RAM? Nebo free ukazuje 14M total
memory?

   > zjistil, ze se inicializuje ramdisk (a ne jeden):
   > Ramdisk driver initialized: 16 ramdisks of 4 096K size

Tak to zcela jiste ten duvod nebude - standardni kernel RedHat Linuxu
obsahuje podporu pro ramdisky a oznamuje, ze _JE MOZNO_ vytvorit az 16
ramdisku o prislusne velikosti tedy nikoli, ze mate tolik mista
zaplacaneho RAM disky.

Videl bych spise problem v nasledujicich vecech:

	a. ma Linux opravdu pristupnych 80M pameti? Co rika prikaz:

	      dmesg|grep Memory

	   Pokud rika, ze mate 64M pameti, prosim prectete si archiv teto
	   konference...

	b. zkuste spustit X bez KDE

	c. vypiste si vsechny procesy a zjistete, zda napr. opravdu
	   potrebujere, aby vam bezel news server na notebooku ;-)

	d. poslete vystup prikazu free a top
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz